Ciprian Domnisoru

Războiul economic și produsul verde. Un argument pentru votul prin corespondență

In Uncategorized on Iunie 15, 2011 at 8:50 am

În ultimii ani economia mondială a devenit o mare fermă a animalelor. Americanii se amuză vorbind de PIGS, agențiile de rating mușcă din greci, chinezii au copiat modelul agenției de rating și arată și ei pisica americanilor, iar mai nou Germania s-a jucat de-a castravetele cu Spania, acuzându-i eronat pe spanioli de castraveți infestaţi și creând o nouă problemă economică  în contextul unei epidemii dramatice. Şi ce ne pasă bunăoară aici în Poiana lui Iocan? Cu castraveții s-a văzut clar că nu ne lăsăm impresionați de bacterii ucigașe când fermierii germani se lăudau în Der Spiegel că muncitorii români din Germania mănâncă liniştiţi produsul verde.

Ne pasă însă pentru că dobânda la care se împrumută România depinde de cât de riscantă este considerată țara noastră. Presa internațională , organizațiile internaționale și agențiile de rating tratează România ca pe o țară sălbatică. În ultimii ani dacă citeai în SUA despre România aflai că președintele hit boy in face, că președintele poartă violet, că taxăm vrăjitoarele, că sistemul nostru de sănătate e ca un lagăr, etc.  

Cu toate că România și-a vândut cuminte toate băncile, a acumulat rezerve valutare substanțiale și nu a mai avut falimente bancare, Economist Intelligence Unit plasa România aproape de Grecia după riscul bancar în Europa în 2010. Standard & Poor’s a menţinut dintr-o eroare administrativă unul din ratingurile României la negativ timp de un an. Nu s-a sesizat nimeni în România. FMI publica la începutul crizei un raport privind necesarul de finanţare al economiilor din Est, pe care îl retrăgea din cauză că datele erau eronate. Nici atunci România nu lua poziţie, deşi vecinii noştri din Est erau scandalizaţi.    

Bunăstarea în România nu mai depinde de mult doar de mersul politicii dâmboviţene. Cu toate acestea, toate energiile oranj, violet sau roşii se desfăşoară pe tristul câmp de bătălie al presei româneşti.
Pentru ca România să nu mai rămână bătaia de joc a presei internaţionale şi a agenţiilor de rating, politicienii români ar trebui să depună energii considerabile pentru lobby,  comunicare politică la nivel internaţional, diplomaţie, etc.

Ştim că nu o fac- nici măcar nu se chinuie să înveţe engleza bine, ambasadele şi institutele culturale se dau în continuare la tot felul de dubioşi care au ştiut să lingă, consilier economic la Paris poate fi oricine, chiar şi iubitul Ebei. Ce să mai vorbim despre interesele comerciale ale României ? Când ai zeci de firme şi prieteni de care trebuie să ai grijă, îţi mai arde să baţi capitalele Africii sau ale ţărilor arabe pentru binele altora?

O soluţie (incompletă, ce-i drept) la această problemă ar fi votul prin corespondenţă. În unele capitale din vest s-a stat la coadă ore în şir pentru a vota. Când cele două milioane de români cu drept de vot din străinătate ar putea vota prin corespondenţă, politicienii de pe malurile Dâmboviţei ar trebui să răspundă unor întrebări grele : ce facem pentru imaginea României în străinătate, cum protejăm muncitorii români în străinătate, cum îi protejăm să nu mai mănânce produsul verde, cum stimulăm oamenii de afaceri români din străinătate să investească în România.

Asta ar însemna ca diplomaţia românească să fie proactivă iar politicienii români să răspundă pentru calitatea ei. Deocamdată Baconschi vrea să angajeze la MAE disponibilizaţii din Ministerul de Interne (citiţi aici). Români din străinătate, vă era dor de poliţiştii din România ?

Anunțuri
  1. Tinând cont că balanța politică a fost înclinată la ultimele alegeri (și) de alegătorii din afara țării, politicienii români ar trebui deja să se preocupe de imaginea României, protejarea muncitorilor, etc. Faptul că nu o fac arată că nu numărul de voturi sau importanța lor dictează acțiunea oamenilor politici…. clasa politică este complet decuplată de alegători, voturi, alegeri. Alegerile sunt doar un mic circ pentru a păstra aparențele democratice. Nu există nicio legătură între nevoile alegătorului: sistemul public de sănătate, siguranță/justiție, infrastructură și prioritățile clasei politice: regionalizare, parlament unicameral… etc. Politicienii nu vor face nimic pentru imaginea României, drepturile muncitorilor/cetățenilor români în străinătate, etc. iar oamenii vor continua să voteze, și ce este cel mai trist: să-I voteze. Sistemul nostru electoral și educația noastră politică garanteză o reciclare continuă a acelorași oameni în aceleași posturi făcând aceleași măgării.

    Felicitări pentru blog – este unul dintre ultimele bloguri românești pe care le mai urmăresc cu plăcere și interes.

  2. Sa vedem ce oferte incredibile de campanie vor avea acum…de la 20000 de euro de caciula al lui Geoana n-am mai auzit mari promisiuni…

    Multumesc pentru aprecieri !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: