Ciprian Domnisoru

Salvati spitalul din Balcesti

In Guvernul PD-L Boc, Sanatate on Aprilie 11, 2011 at 1:00 pm

Acum doua luni scriam un post intitulat „moartea domnului Lazarescu”, in care comentam ca inchiderea spitalelor din comunitati sarace/izolate va duce la situatii in care oamenii vor muri in fata spitalului sau in drum spre un spital mai mare. Cazurile din Balcesti si Babadag mi-au dat peste gura si mi-am dat seama cat de putin am facut de fapt sa opresc inchiderea acelor spitale- sau de fapt cat de putin au facut romanii in acest sens.

Dupa moartea unui tata de 41 de ani din Balcesti, in fata spitalului inchis, doctorii din Balcesti au decis sa continue sa ofere servicii medicale, fara  a fi insa platiti. Cand i-am contactat, nici nu se gandisera sa deschida un cont de donatii si imi spuneau ca i-a intrebat presa daca au primit oferte de ajutor- si nu primisera. I-am rugat sa deschida un cont de donatii-

SPITAL ORASENESC BALCESTI
COD FISCAL:2541770
COD IBAN RO11TREZ6795041XXX000050
TREZORERIA OPERATIVA BALCESTI JUDETUL VALCEA

Am auzit pareri ca e bine ca se inchid spitalele mici, ca sistemul de stat este prost. Mi-e teama ca aceste pareri sunt rezultatul a ani buni de subminare a sistemului de sanatate de stat si de subfinantare cronica, mentinuta inca de pe vremea negocierilor cu FMI de la sfarsitul anilor 90.

Despre parerea autoritatilor ca oamenilor le va fi mai bine deplasandu-se pana la spitale mai mari nu am ce zice: chiar daca am avea un sistem bun de ambulante, chiar daca am avea drumuri bune care nu se inzapezesc iarna, ramane problema oamenilor saraci si batrani care nu vor mai merge la spital pentru ca nu isi mai permit. Odata cu introducerea sistemului de coplata vor avea o grija suplimentara: chiar daca statul va subventiona coplata pentru batrani si saraci, ceea ce era odata o simpla vizita la spitalul din oras se va transforma intr-o calatorie la oras si la un efort de a colectiona „tichete de sanatate”.

Nu vreau sa polemizez cu nimeni asupra bunelor si relelor din sistemul de sanatate romanesc. Situatia este aceasta: 67 de spitale inchise, sanatatea oamenilor pusa in pericol pentru un acord  cu FMI care nici macar nu mai e asa „vital pentru tara”. Si dintre toate aceste spitale, am vazut o speranta cand doctorii si asistentele din Balcesti continua sa ofere servicii medicale pe gratis.

Sa ii ajutam sa mentina acest spital in functiune.  Sprijinind gestul medicilor din Balcesti, putem evita alte tragedii- si in situatia de fata, este mica distanta de la inchiderea spitalului intr-o comunitate mica si o tragedie .

  1. Spitalul din Balcesti nu are competentele necesare pentru tratarea unor cazuri precum cel in discutie.
    Documentati-va inainte sa comentati.

    • mon cher Opsomer,veuillez lire correctement l’article 20-1 du CPP, ce ne son,t que les retraitée PN et Gendarmerie qui peuvent bénéficier du statut APJ20 lors de leur statut de rÃ!s!rvistes!!!!!©!!!e!a savoir dans la RESERVE de la PN et Gendarmerie il y a des personnes qui ont un emploi qui n’a aucun rapport avec la sécurité!!!il n’ont jamais été policier ni gendarmes, voir meme jamais fait leur service militaire!!de plus ses agents de ne sont pas assermentés!!donc je redis vive la RESERVE!!!!!!ARMEE

  2. Daca vreti sa discutam despre competente, niciun spital din romania nu are „competentele necesare”, de aceea politicienii si oamenii instariti din romania merg in austria. M-am documentat- spitalul nu avea datorii, serveste 40,000 de oameni. Nu am sustinut ca in cazul respectiv viata acelui om ar fi putut fi salvata, chiar nu as avea competenta sa ma pronunt. In schimb, stiu ca cele doua salvari din zona erau la apel in momentul cand barbatul respectiv a fost dus la spital de catre vecinul sau. In lipsa unui serviciu prompt de ambulanta in zona, cazuri care pot fi tratate vor fi intarziate si astfel de tragedii se vor mai produce

Lasă un răspuns

