Ciprian Domnisoru

Niste patrioti

In Uncategorized on Aprilie 7, 2009 at 9:30 pm

Presedintele Voronin spune ca cei ce au devastat Parlamentul de la Chisinau nu sunt patrioti. Nu puteau sa faca asa ceva niste patrioti.

Am ocolit televiziunile si am fost in Piata Universitatii. Al Padrino pusese niste steaguri in geam, poate sa nu fie sparte. Niste jeepuri parcau linistite, nici urma de manifestanti la ora 11.

Moldova este prea mica sa reprezinte un subiect de stiri pentru media hiperpolitizata din Romania. In mod evident prea mica pentru canalele internationale. Toata ziua CNN a avut o stire despre criza din industria de moda din Rusia.

Am stat in Piata Universitatii pe trepte si mi-am amintit cand aveam sapte ani si eram pe umerii tatalui meu scandand „Jos Comunismul”, „Jos Iliescu”. Romania a trait cu Iliescu si tot ce numeau atunci romanii ca fiind pericolul comunist.

Undeva in lumea inglobata in criza soarta Moldovei este atat de neinsemnata incat nici producatorii de televiziuni din Romania nu au mai avut energie de Free Moldova dupa Free Gigi.

Programele de combatere a saraciei din lume costa intr-un an 65 de  miliarde de dolari. Cititi aici. O suma incomparabil mai mica decat banii aruncati pe bonusuri in banci intr-un an. Soarta celor doua miliarde de oameni care traiesc in saracie are acelasi ecou slab si sfarsit trist ca si Revolutia ratata din Moldova.

Nasul tocmai isi termina emisiunea unde l-a avut invitat pe Ioan Talpes vorbind despre „dreptatea naiva” pe care o cer tinerii din Moldova.

Suferinta unor tineri care risca confruntarea cu fortele de ordine pentru ca stiu ce NU le rezerva viitorul, chinul zilnic a milioane de oameni nascuti in zone unde vor suferi de foame nu mai sunt subiecte de stiri.  

Romania si presa ei s-au imburghezit. Eu m-am dus la ora 11 in Piata pentru ca aveam invitati in noul meu apartament. Alti patrioti aveau alte treburi. Ajungi sa crezi ca mobilizarea romanului se face  orchestrat, cu bani, direct sau indirect, cum am vazut la Free Jiji sau , cum spun istoricii, la Revolutiile de la ’48 sau ’89.

Lasă un răspuns

